Tasarım

  • Alejandro Ruiz

    Camı el ustalığıyla şekillendirmenin büyüsü beni her zaman çok etkilemiştir. El yapımı ürünleri gözünüzde canladırmak, tasarlamak, sonucu öngörmek kolay değil. Ürünün sunduğu olasılıklar çoğunlukla yapım anında netleşir. Denizli gibi bir fabrikayla çalışmak, profesyonel ilişkilerden ziyade insan unsurunun ağırlık taşıdğı bir ortama ait olmak anlamına geliyor. Denizli’nin dostluğunu paylaşanlar burada kalıyor.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Alev Ebuzziya

    Denizli için söyleyebileceğim şey: Bu kadar kaliteli işler üretebilen bir fabrika ile çalışmak büyük keyif.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Ali Bakova

    …cam Arapça’dan gelir,kadeh,bardak,sürahi demektir. Oysa öz Türkçe’si “sırça”dır. Sırça; erimek,akmak,sıvı hale gelmek demektir ve benim için “cam” akıl gözüyle eriyen-kaynaşan işler topluluğudur. Denizli Cam ise “sırça” gibi güzel insanların bulunduğu ortamdır…

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Anu Penttinen

    Tasarımlarımda camı, form ve doku arayışlarıyla, bir malzeme olarak yeniden keşfetmeye çalışıyorum. İster fonksiyonel amaçlı seri üretimler, ister sanatsal yönü baskın el üretimleri olsun; yaptığım tasarımlar yalın, yumuşak çizgilerlerle birlikte çağdaş referanslar taşıyor. Şehir hayatının fiziksel bileşenlerinden ve kent manzaralrından ilham alıyorum. Küçük ayrıntılar ve gündelik olgular cam objelerimde form,doku veya soyut motifler olarak ifadesini bulabiliyor.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Erdem Akan

    Türk tasarımının enerjik bir temsilcisi olan Erdem Akan, “Doğu ve Batı”, "yeni ve eski" gibi zıtlıklar arasında bir füzyon oluşturarak tasarladığı projelerine hem İstanbullu kimliğini hem de İngiltere’de aldığı tasarım eğitimini yansıtmaktadır. “İskandinav tasarımının saflığına her zaman hayran olmuşumdur” diyen Akan ilham aldığı şehirlerden bahsederken sözlerine şunları da ekliyor: “Örneğin İstanbul’da hiçbir şey muntazam değildir; sokaklar bile. Yani tasarımlarımda bu iki unsuru da görebilirsiniz”.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Ingrid Berger

    Tasarım ve ustalığın, dünyadaki en temel materyallerden birini özgün bir bileşime dönüştürme sürecinde yer almaktan gurur duyuyorum. Camın yalnızca kandine özgü fiziksel özelliklerini değil, o inanılmaz çeşitliliği ve saflığı da beni büyülüyor. Bu yüzden zihnimde canlandırdıklarımı somuta dökmenin ve çoğaltmanın mecrası olarak camı seçtim.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Koray Özgen

    Denizli fabrikasını ziyaretimde cam ustalarının zihnimde canlandırdığım bir objeyi gerçeğe dönüştürmesine şahit olduğumda, tasarım ve uygulama hayatımın en sihirli anlarından birini yaşadım. İnsan ilişkisi üzerinde yükselen,hem zihinsel hem de duygusal bir heyecan… Denizli Cam ekibiyle fikir alışverişinde bulunmak her zaman ufkumu açıyor, cam materyalin doğasına bire bir uyan eserler tasarlamama imkan veriyor.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Markku Salo

    Hareket, boyut, deneysel teknikler, farklı malzemeler…Cam materyallerin sanatsal niteliğini yeni şekillerde ifade etmeye çalışıyorum. Ama ürünün mahiyeti her zaman teknikten önce geliyor. Yaptığım işin en temek unsuru olan tasarım ve sanat, cam materyale iki farklı yaklaşım anlamına geliyor. Tasarım yaparken kullanıyı, sanat yaparken kendimi düşünüyorum. Sanatsal çalışmalarımda çağdaş konuları, etrafımdaki hayatı yorumluyorum.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Mikko Laakkonen

    Bana göre her tasarım projesi özgündür ve her proje özgün çözümler gerektirir. Üstün kaliteli cam uzmanlığını güçlü vizyonumuz ve tasarımımızla bütünleştiren ürünler yaratmayı hedefliyorum. Bu ürünlerle insanların gündelik yaşamına katkıda bulunmayı amaçlıyorum.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Monica Brinkman

    Hayal gücümün yarattığı tasarımların usta ellerde şekil alarak benzersiz bir cam sanat serine dönüşmesini izlemek her zaman çok heyecan verici. Sanırım camla ilişkimi bu şekilde öztleyebilirim.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Pentagon Design

    1996 yılında Pentagon Design’ı kuran Arni Aromaa ve Sauli Suomela aynı dönemde Helsinki Sanat ve Tasarım Okulu’nda Endüstriyel Tasarım Yüksek Lisansı yapıyorlardı. Bünyesinde endüstriyel tasarımcıların, grafik tasarımcıların, dekoratörlerin, mühendis ve ekonomistlerin bulunduğu 15 kişilik bir stüdyo işleten ikilinin yürüttüğü projeler Finlandiya merkezli bir şekerleme fabrikasının ambalajlarından yeni bir kütüphanenin iç tasarımına kadar çeşitlilik gösteriyor. Finlandiya kökenli olmaları da elbette öncelikle materyal olarak her zaman camı tercih etmelerini sağlamıştır.

    OKUMAYA DEVAM ET
  • Rony Plesl

    Benim için tasarım duygu demektir. İster vazo olsun, ister kase, camın her kıvrımı edebiyat, sinema, mimari ve özellikle de seyahate ilişkin bir deneyimle harkulade bir bağlantı taşır. En büyük ilham kaynaklarımdan biri Türkiye. Biraz da burada tanıdığım sevgili arkadaşlarım sayesinde, bu ülkeye aşık oldum. “Çılgın” yaratıcı fikirlerimi mükemmel şekilde hayata geçiren Denizli Cam ustalarına da teşekkür borçluyum. Cam eselerimin tüm bu duyguları yansıtmasını istiyorum.

    OKUMAYA DEVAM ET